Суббота, 27.04.2024, 00:51          

Информационный ресурс психологии "Пси-Полтава" 

  МТС: (098) 514-08-30.  E-mail: psypoltava@gmail.com  


 
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0











 





 «Слава храбрецам, которые осмеливаются любить, зная, что всему этому придет конец» /слова волшебника из х/ф «Обыкновенное чудо»/


Офіційна назва програми - "Сприяння просвітницькій роботі "рівний - рівному" серед молоді України щодо здорового способу життя". Створена за сприяння Міністерства освіти і науки України, Академії педагогічних наук України, Програми Розвитку ООН в Україні та Об’єднаної Програми ООН з ВІЛ/СНІД.  У 2003 р. створено Всеукраїнську благодійну асоціацію "Рівний - Рівному"  Програма рекомендована Міністерством освіти і науки України для впровадження у 5-6 та 7-11 класах загальноосвiтнiх навчальних закладiв. Програма рекомендована Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України для використання у навчальних закладах (завантажити рекомендаційний лист: "Основи здоров'я").

У Полтавській області Програма діє з 2001 року. Обласна координаційна рада створена на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського. 

Кадровий склад педагогів-тренерів області тут. Запрошуємо учасників Програми вносити свої дані самостійно.  Це сприятиме професійному спілкуванню активно працюючих тренерів.

Метою Програми є підвищення рівня поінформованості й розширення знань підлітків і молоді про здоров’я, здоровий спосіб життя, формування у них відповідних цінностей і життєво важливих переконань, напрацювання необхідних практичних навичок відповідальної безпечної поведінки щодо свого життя і здоров’я, а також здоров’я і життя інших.  

У основу Програми покладено метод навчання «рівний – рівному», суть якого полягає в тому, що основну участь у поширенні знань бере сама молодь. Концептуальною основою освіти «рівний – рівному» є підготовка підлітків-інструкторів і залучення їх до просвітницької роботи щодо здорового способу життя серед однолітків.


У межах реалізації програми "Рівний - рівному" виконуються такі завдання:

  • створення соціально-педагогічних умов, сприятливих для позитивних змін у знаннях, уміннях, навичках і вчинках, у ставленні дітей і молоді до здорового способу життя;
  • створення організаційних умов для активної просвітницької роботи щодо здорового способу життя серед дітей і молоді через надання повноважень самим неповнолітнім;
  • виявлення в молодіжному середовищі позитивних лідерів, а також спонукання осіб із «груп ризику» до переорієнтації лідерських якостей з негативних на позитивні;
  • підготовка підлітків-інструкторів до просвітницької роботи серед ровесників;
  • підвищення соціальної компетентності молоді щодо здорового способу життя; сприяння розумінню проблем молоді суспільством, розширення нормативно-правової бази захисту здоров'я;
  • розвиток теорії і практики методу освіти «рівний — рівному»; впровадження освіти «рівний — рівному» в навчальних закладах (школах, ПТУ, вищих навчальних закладах), в позашкільних за­кладах, у діяльність соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, служб у справах неповнолітніх, у діяльність кримінальної міліції у справах неповнолітніх, в установах соціальної реабілітації неповнолітніх, у діяльність недержавних громадських організацій.

 Технологія освіти «рівний — рівному» 

Технологія освіти «рівний — рівному» спрямована на підвищення рівня знань, умінь і навичок щодо здорового способу життя й формування відповідальної безпечної поведінки, поділяється на технологію навчання і технологію впровадження.

 Технологія навчання ґрунтується на модульному навчанні. Модульце логічно завершений змістовий фрагмент освіти; характеризується відносною самостійністю і завершеністю змістового матеріалу.

 Модулі програми:

1.  Модуль «Методика освіти «рівний — рівному»

Базовий модуль, присвячений основним концептуальним положенням освіти «рівний — рівному», а саме ступеневій передачі знань: підготовці педагогів-тренерів, підготовці та залученню до просвітницької роботи підлітків-інструкторів, діяльності підлітків-інструкторів серед своїх однолітків.

Мета: надати знання та сформувати у педагогів-тренерів практичні навички з організації просвітницької роботи «рівний — рівному» щодо здорового способу життя.

 2.  Модуль «Спілкуємося й діємо»

Спрямований на формування у підлітків навичок ефективної комунікації, що має стати підґрунтям активної позиції та здорового способу життя.

Мета: ознайомити підлітків із основними положеннями теорії спілкування і на основі цієї інформації допомогти сформувати навички ефективної взаємодії.

 3. Модуль «Твоє життя — твій вибір» (профілактика тютюнопаління, вживання алкоголю та наркотиків).

Містить комплекс матеріалів для занять, спрямованих на набуття підлітками та молоддю знань, умінь і навичок реалізації здорового способу життя та запобігання вживанню наркотичних речовин. Мета: надати знання та сформувати усвідомлення цінності здоров'я, відповідального до нього ставлення; напрацювати уміння та навички реалізації здорового способу життя, протистояння соціальному тиску.

 4.  Модуль «Прояви турботу і обачливість» (профілактика ВІЛ/СНІД, ІПСШ, насилля, ризикованої поведінки, торгівлі людьми, незапланованої вагітності серед молоді).

Сприяє формуванню у підлітків мотивації до збереження репродуктивного здоров'я, до індивідуального захисту від ВІЛ, ІПСШ, безпечної статевої поведінки.

Мета: підвести підлітків до розуміння того, що ВІЛ/СНІД, ІПСШ, непланова вагітність — це поведінкові ускладнення, запобігти яким можна через формування навичок відповідальної поведінки.

 5.  Модуль «Знаємо та реалізуємо свої права»

Спрямований на розвиток у підлітків власної гідності, відчуття необхідності для суспільства; на усвідомлення своїх прав, обов'язків, відповідальності за свої дії; на стимулювання у підлітків бажання реалізувати свої права.

Мета: формувати правовий світогляд підлітків, який охоплював би систему теоретичних знань про права, і на цій основі формувати відповідну активну позицію підлітків з реалізації своїх прав у житті.

 6.  Модуль «Моє майбутнє»

Спрямований на формування у підлітків бачення життєвих перспектив, відповідальності за своє майбутнє, розвиток навичок критичного мислення, вміння оцінювати свої дії, підсилення впевненості у собі та здатності брати на себе відповідальність, визначати власні цілі.

Мета: сформувати в учасників бачення власних можливостей та конкретних дій щодо успішної життєвої самореалізації, а також мотивацію до активних дій з реалізації просвітницької діяльності серед однолітків.

 

Напрямки впровадження методу

  • Факультативна, позакласна й позашкільна виховна робота, робота з батьками.
  • У загальноосвітніх  навчальних  і  позашкільних  закладах, центрах соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.
  • Організація профілактичної роботи в ЗНЗ, позашкільних закладах, вищих навчальних закладах, передусім педагогічного профілю, центрах соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.
  • Діяльність учнівського самоврядування.
  • Законодавча політика в галузі освіти, охорони здоров'я, соціальної діяльності щодо превентивної роботи з молоддю. 

Етапи впровадження освіти «рівний — рівному»

Перший етап. Формування громадської й педагогічної думки щодо мети освіти «рівний — рівному». Виступи перед педагогічною громадськістю, керівниками навчальних закладів, поширення ідей методу через ЗМІ.

Другий етап. Підготовка і видання навчально-методичних посібників. Відбір і навчання педагогів-тренерів (національних, регіональних і обласних).

Третій етап. Навчання педагогами-тренерами підлітків, підбір підлітків-інструкторів, підготовка їх до роботи серед однолітків.

Четвертий етап. Супровід діяльності підлітків-інструкторів серед однолітків. Розробка й надання інформаційних, консультативних, методичних послуг щодо реалізації проекту, в тому числі самими підлітками.

П'ятий етап. Впровадження методу освіти «рівний — рівному» в системі позакласної та позашкільної роботи та в роботі з батьками.

Шостий етап. Оцінка результату проекту за допомогою соціолого-педагогічного моніторингу.

Сьомий етап. Створення умов, розробка нормативно-правової і методичної бази для збереження й розвитку методики в системі.

                                                              

                                                         Запрошуємо до співпраці!

 


Поиск
Календарь
«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архив записей
 
Cool Text: Logo and Graphics Generator Copyright MyCorp © 2024Яндекс.Метрика